Aktualności

Rozmowy z pracownikami banków mogą zapobiec oszustwom

Data publikacji 22.10.2021

Dzielnicowi ze Śródmieścia rozpoczęli koleją turę spotkań z pracownikami banków. Ich celem jest uświadomienie bankowcom zagrożeń, jakie czyhają na seniorów, którzy przychodzą do palcówek wypłacać swoje oszczędności pod naciskiem przestępców dokonujących oszustw metodą „na policjanta”.

Śródmiejscy dzielnicowi ruszyli z kolejną akcją edukacyjną skierowaną do pracowników banków. Jej celem między innymi naświetlenie skali przestępstw dokonywanych metodą „na policjanta”, których ofiarami w zdecydowanej większości są osoby starsze.

To najczęściej właśnie seniorzy zmanipulowani przez przestępców przychodzą do placówek bankowych, aby wypłacić wszystkie swoje oszczędności. Wykonując konkretne polecenia osób podających się za policjantów są przekonani o tym, że biorą udział w działaniach wymierzonych właśnie przeciwko nieuczciwym pracownikom banku. Przestępcy wmawiają swoim ofiarom, że pracownicy banku chcą się włamać na ich konta i przejąć wszystkie pieniądze, dlatego też, aby uratować swoje oszczędności muszą je szybko wypłacić i przekazać rzekomym policjantom.

O takich i podobnych metodach działania oszustów rozmawiają właśnie policjanci z pracownikami banków. Dzielnicowi tłumaczą także, co powinien zrobić pracownik banku, kiedy spotka się z taką sytuacją. Jak powinien rozmawiać z potencjalną ofiarą przestępców i jaki algorytm postępowania przyjąć powiadamiając policję.

podinsp. Robert Szumiata

  

Powrót na górę strony